Ny start på livet

Nu är jag trött på att magen sväller över jeanskanten... att jag blir anfådd när jag går upp för en trappa... känslan av att känna mig äcklig och ful.... så på måndag börjar mitt nya liv. Jag (och min sambo Zannah) börjar då dricka naturdiet. Visst kommentarerna är många när man säger att man kommer ersätta maten med flytande dryck, men för att jag ska kunna hålla mig motiverad behöver jag ha en enkel metod som ger någorlunda snabba resultat.. sedan måste man ju kämpa själv oavsett vilken metdo man än väljer... men då jag har som mål att gå ner 55 kilo kommer det ju ta ett tag och då behöver jag denna kick start. Vikväktarna har jag ju provat ett flertal gånger..visst det funkar men varje gång jag varit med har jag nått 80 kilo och sedan fallit tillbaka för att jag inte gått ner mer... så nu vill jag testa något nytt.. har själv tidigare varit väldigt skeptisk till att ersätta mat med pulverdrycker.. men har ju sett stora resultat på mina vänner som provat det... och det är ju mitt liv och min kropp jag satsar med och varför då inte prova..för sämre än vad jag mår idag och ser ut idag kan det nog inte bli (vilken fin bild jag har av mig själv.... måste nog jobba på den med...).Jag kommer få hjälp av min underbara vän Fidde och världens goaste brud Linda och både jag och Zannah kommer ju sätta igång md det här så jag hoppas att det kommer funka..men självklart vet jag att det kommer bli svårt... men inget är lätt här i världen...

Så håll tummen för mig och erbjud mig inte något godis eller andra frestelser när ni möter mig är ni underbara. Npg för att jag är stark nog att säga nej... men man vet aldrig när svackorna kommer och förstör...

Bra frågor på vägen... när begäret kommer...

*  Är det till någon nytta? Nej endast en smakupplevelse som varar några futtiga sekunder och förstör min fokusering på målet.

* Gagnar det dig? Nej, tvärt om, att lyckas stå emot stärker mig.

* Är du hungrig? Nej, jag är bara sugen så jag tar lite vatten istället och väntar tills nästa måltid.

* Klarar du av att avstå? Självkart gör jag det.

Har man gått igenom de frågorna... lär man inte ta den där godisbiten som man så gärna vill ha just då......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0