Tröööööööööööööööött!

Herregud säger jag bara. Vilken dag. Vikarierar för min vägledare på praktiken. Gjorde det även igår och ska så göra även imorgon. Men idag var det mest bråk känns det som. Eleverna var i upprorsställning av någon anledning. Visst det kan bero på att de testar mig men när de inte lyssnar på någon annan elev heller börjar man undra vad problemet är. Är helt utmattad rent psykiskt. Den här veckan blev inte som jag tänkt mig. Men men det är lärorikt när inte allt går som man vill oxå. tycker bara att det är svårt att veta vad man bör och ska göra. Jag får ju inte ta tag i eleven. Men hur ska jag då får eleven att lämna klassrummet om den vägrar och abra ligger på golvet och skriker...för att de tär kul att skrika.. vilket stör resten av klassen... jaja... orkar inte bry mig om jag handlade fel, jag anser att jag gjorde rätt och de lärare jag pratat med anser detsamma. Det är sådan här konflikthantering som vi skulle få lärdom av i skolan. Även om det inte finns en mall på lösningar borde konflikter vara en större del av utbildningen.



Jag tränade igår, blev ingen träning i måndags vilket jag bytt om och gjort mig ordning till. Men allt drog ut på tiden och då kände jag att det var lika bra att vänta. På fredag ska jag på ett pass med afrodans.. låter skit kul och jag hoppas att det det också. Det jag hört och sett om det låter lovande iallafall...

Nej nu ska jag vila lit epå soffan och ta hand om min sjuka vovve... sedan är det till att ta tag i städningen...som legat på is sedan förra veckan.. hinner jag ska även bilen få sig en omgång... men det återstår att se vad jag hinner med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0