Ny bil

Ja från och med imorgon kommer det stå en ny bil i vårt garage. Eller ja den är ny för oss i vilket fall. Det är en ford focus -05. Men anlendingen tilla tt vi köper den är för att den endast gått 1700 mil. Någon äldre gubbe har haft den som sommarbil. Hans förlust vår vinst. Zannah vill dock ha nyare bil, men man får köpa bil efter plånboken och när den gått så lite skiter jag i att den är fyra år gammal. Det är en kombi och alufäljar..visst fägen är väl inte det hippaste..gråmetallic..men den är väl bättre än andra färger som finns ute på marknaden iallafall.

Bilen hämtas imorgon kl 16:30... då är livet tillsammans med vår toyota corolla över. Känns lite konstigt med tanke på att det är bilen som var det första jag och zannah hade ihop.. men det lär bli många fler... hade gärna haft kvar den om den inte redan gått 13000 mil och när jag ska pendla 10 mil om dagen är den snart inte värd ett skit...

Nu ska jag fortsätta se sista avsnittet av cityakuten... cultserie som förtjänar att begravas.. hur bra den än är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0