Dagen efter

Nu är det dagen efter den dagen jag jobbat inför i fyra år. Min examensdag. Känns konstigt. Tror inte att jag har förstått att jag är klar förskollärare och lärare 1-6. Eventuellt att jag komemr fatta att det är över med uppsatser, paper, seminarier, föreläsningar och verkstäder i höst när jag äntligen får börja jobba. Men jag kommer sakna skolan, elelr inte skolan egentligen utan de människor jag studerat tillsammans med. Många av dem bor i andra städer eller flyttar nu efter examen vilket gör att vi inte kommer ses på samma sätt om ens alls. Kommer mest sakna underbart goa Malin, gosiga Jessica, supercoola Mattias och för att nämna den jag kommer sakna mest av allt är det Jonna, fast henne bor jag ju i samma stad som så en fika eller två borde gå att ordna...

Eftersom jag tog examen igår var det lite lättmat och fika här hemma igår. Och jag fick en present. En present av alla. Men det var den bästa presenten jag kunde få. Jag fick en Nikon D60..en digital systemkamera. Jag blev så glad att tårarna bara sprutade och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. tack alla ni som var med på den presenten. Det värmer verkligen, har velat ha en sådan kamera i några år nu men då man pluggar finns det inga rum i ekonomin för en sådan sak. Andra saker har varit tvugna att bli prioriterade först. Men nu har jag en. Och jag har redan tagit en hel massa kort. Lukas (min hund) lär bli trakaserad..haha han har redan fått vara med på ca tio kort...hehe.. sedan orkade han inte mer och gick in...Zannah kommer oxå få vänja sig vid att bli fotograferad... Fan vad glad jag är för min fina kamera!!!!


Nikon D60


Ikväll fortsätter firandet tilsammans med mina vänner. Då blir det en liten grillfest och spritintag. Trist att mina vänner från katrineholm (eller ja nu bor de lite utspritt över landet) inte kunde komma men får se till att anordna en grillfest en annan helg under sommaren. Sedan ska vi ju till klara i augusti så det ska bli skit kul. Ser redan fram emot det!!!

Nej nu behöver jag göra stavar av morötterna och gurkan och även skiva paprikan. Blomkålen ska väl även den få sig en omgång. Bålet måste fixas med. Ser fram emot en mysig och trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0