Vart tog sommaren vägen?

Ja man kan verkligen undra var värmen tog vägen. Nu har det regnat varje dag i snart en vecka. Helt sjukt. Visserligen har jag sluppit att vattna i trädgården, men hellre det än att inte kunna vara ute... vill ju bli solbränd så man ser lite frisk ut när man börjar jobba sen. Börjar så sakta att förstå att jag verkligen ska börja jobba och att jag ekonomiskt sett kommer få det väldigt mycket bättre... det kommer bli så skönt att inte behöva leva från lön till lön.. och att betala tillbaka skulder som jag skaffat mig under studietiden. Inga större skulder men iallafall. Sen ska jag dra ner till Ullared och shoppa loss. Och denna gång inte bara grejor till lägenheten utan även kläder till mig själv. Får se när det blir av, men det skulle vara riktigt kul att komma iväg och ha en slant på fickan som man bara kan spendera friskt!!!

Zannah drar iväg till Portugal i nästa vecka och hämtar hem lite voffar till svenska folket. SÅ jag blir ensam hemma i fyra fem dagar. Både skönt och tomt. Funderade ett tag på att dra iväg någonstans själv med Lukas, men har inga pengar och det är inget speciellt som lockar när pengafickan är tom. Så det blir till att stanna hemma, åker väl någon sväng till pappa och fixar lite till... så han får över alla sina grejor någon gång. Det sker framsteg men han har fortfarande en del kvar hos sin kompis han bott hos och även hos min lilla syster, där han bodde innan dess. Men det känns skönt att han fått eget och att jag kan börja umgås med honom på ett annat sätt.

Jag vill åka till mamma, skanar henne. Vet dock inte när det kan ske, lär väl få vänta tills nästa sommar när jag har semester eller om jag tar en vecka eller en lång helg i grådiset i mars april, får se. Ångrar att jag inte åkte ner veckan efter att jag tagit examen. Hade varit skönt. Men trodde ju att jag skulle jobba då, men det blev inte så. Börjar vilja att det ska bli augusti så jag kan komma igång och jobba, även om det kommer bli en jobbig omställning så vill jag komma igång, börjar tröttna på at bara gå hemma och göra ingenting förutom att städa och tvätta...pengarna gör ju att man inte kan göra mycket mer heller. Men men bättre tider är på väg..så skönt!!!

Ser verkligen fram emot resan ner till Göteborg som jag, Zannah coh syster yster ska göra i slutet av juli. Ska bli kul att se hur kusin vitamin bor och få en heldag på liseberg...det var länge sedan sist. FÅr bara hoppas att jag fått min A-kassa tills dess, annars kanske jag kan få till ett sista lån så vi kan åka ändå.

Ser fram emot resan ner till Göteborg som vi ska göra med tjejgänget oxå, så ska vi ner till Klara. Ska bli riktigt kul. Hoppas det är många som hänger på, ju fler detso roligare... men att bara få åka ner till Klara och umgås med henne och Ewa är gott nog!!!

Så lite händer i mitt liv fram över...men som det känns just nu står det mesta still... någon som vill ha ett besök för en dag med lite fika och skitsnack i nästa vecka... dock med en fyrbent med då också... hör av dig i sådant fall...

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0