Skola...

... hela långa dagen... visst det ska bli kul att se allas filmer. Men jag tycker synd om de som får visa sist... då är väl alla trötta på allt vad film heter... återkommer med mer ikväll, hinner inte nu.


Jag är så omotiverad till allt just nu. Allt som ska göras i denna kurs strular vår kursmentor till och inte ger oss den information vi behöver i tid eller ändrar saker och ting i sista stund..vilket gör mig otroligt irriterad. Detta hr fått mig att känna att jag lika gärna kan hoppa av skiten för att börja jobba, jag behöver inte den här skiten efter fyra år på universitetet. Fan borde väl kunna begära att ens lärare ska vara så erfarna och strukturerade att man inte ska behöva känna sig förvirrad och irriterad inför varje moment som ska genomföras i kursen... Visst det är hans första gång som han genomför kursen själv, då det varit en annan tidigare. Men samma sak gällde förra kursens kurmentor och hon hade mer koll. I den här kursen har vår kursmentor verkligen bara koll på hans uppgifter. De andra uppgifterna som ingår i kursen har han ingen eller mycket vetskap om. Vilket gör det hela mer förvirrat. Till saken hör att han även svarar på samma fråga på olika sätt, och har kort minne vilket gör att han inte kommer ihåg vad hans varat tidigare... vilket också skapar förvirring. Men men man lär sig väl något av detta kaos med... typ att aldrig utsätta mina framtida elever för detta... att vara strukturerad och förberedd är A och O i vår utbildning. Självklart kan förändringar ske på grund av olika orsaker men när förändringar sker till varje uppgift och schemat ändras hit och dit hela tiden tar energin och motivationen slut. SPeciellt när jag vet att jag egentligen kunde ha varit klar med studierna.

Tycker det är synd att jag inte känner någon motivation just nu. Nästa verka är det vfu (eller praktik för er som inte lever i universitets världen) vilket jag brukar se fram emot. Men nu känns det bara som ett hinder på vägen som jag måste över. Vilket inte är kul då det går ut över uppgifterna jag ska genomföra, ju mer motivation och engagemang jag känner ju bättre blir mina uppgifter. Men som tur är har jag och min vägledare kommit fram till att de dagar jag ska hålla i ska ligga under vecka två av vfun..så jag hoppas motivationen och energin återkommer innan dess... oftast får barnen mig att bli gladare och får mig även att vilja göra det bästa för att de ska få har en rolig och lärorik stund tillsammans med mig...

Men just nu känns allt som sagt skit... men men imorgon är en ny dag!!!
(som dessutom är fylld med ett besök på äppellunden...lovely!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0