Livet är fanimej orättvist

Fick precis det tråkiga nyheten att min väns pappa hastigt lämnat henne och hennes familj. Lider med henne. Tycker alltid att det är svårt att veta hur jag ska bete mig i sådana här situationer. Det enda jag vet att jag inte ska göra är att ringa och fråga hur hon mår. Jag minns själv att det var den frågan jag absolut inte ville ha eller orkade med när min farfar lämnade mig eter en kort tids sjukdom.

Jag önskar att jag hade magiska händer som kunde ändra på saker och ting, men det har jag inte. Jag får istället visa att jag bryr mig och ställa mig vid hennes sida och stötta henne. Även om jag har svårt att veta vad jag ska göra eller inte göra, så vet jag också att det oftast räcker med att personen ifråga vet att det finns folk omkring en som bryr sig. Även om det inte hjälper situationen i sig så hjälper det att klara sig igenom det, även om det är otroligt smärtsamt.

Jag finns här, natt som dag....det vet du min vän!



Massor av kramar till er alla men speciellt till dig min älskade vän!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Ja visst är det orättvist.. hoppas din vän snart mår bättre! Kram

2009-02-09 @ 18:25:30
URL: http://ewwas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack snälla du!

2009-02-11 @ 21:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0