Helgens bravader

Nu kan jag avslöja för era nyfikna öron att det jag skulle göra var att åka till katrineholm. Anledningen till att jag inte kunde skriva det var att jag skulle överraska en kompis som kom ifrån göteborg. Vi hade en mysig och rolig kväll igår kväll. Vi skrattade en hel del. Speciellt när vi spelade "med andra ord".



Då kom kommentarer som:

J: Motsatsen till trosor.... K: Snopp (ordet som J ville få fram var kalsonger)
J: Kommer ut ur mannens könsorgan... K: Sprit (J ville ha fram ordet säd)

Vi fick ta pauser från spelandet för at vi skrattade hysteriskt. Helt konstiga förklaringar och svar kom fram i stridens hette. Den mest lång sökta förklaringen stog jag nog för (berodde på att jag läste fel)

L: FIlm som Davis Tainton var med i... J: Vinterviken (vilket jag tyckte det stog) L: Nej, ehhh, ta bort halva ordet och behåll årstiden. J: Vinter? L: Ja, och sen lägger du till vägen fast med ett annat ord J: gatan? L: Ja och det blir. J: Vintervägen L: Nej J: Vintergatan

Behöver jag tilläga att tiden var ute sen...hehe...

Det var otroligt kul att träffa min underbara vän K igår. Det var över 1½ år sedan jag såg henne sist. Det är så skönt att det känns som om vi träffades igår både med henne och med E. Det enda är att man får uppdatera lite om vad som hänt sedan sist, men det han vi med det med. M kom även förbi en stund, vilket oxå var kul. Henne har jag itne sett på ett tag. Hon jobbar numera i Norrköping, men det betyder inte att vi hinner ses oftare för det. Måste verkligen se tilla tt jag träffar min vänner oftare. Saknar dem ju massor när jag inte träffar dem så för att råda bot på det får det bli ändring. K är ju lite svår att träffa ofta då hon bor i Göteborg men fler gånger än en gång per 1½ år borde ju iallafall gå att ordna.


Sen hade vi ju detta specktakel kallat Melodifestivalen. Vi tittade inte slaviskt då vi åt när det var (skönt). Gillade Mollys låt och tycker det var helt rätt att hon skickade BWO till andra chansen...rätt åt dem. Visst deras låt var inte dålig, men den var inte bra heller. Även om jag förstog att EMD skulle gå vidare till finalen tycker jag att det är lite synd... låter var inge vidare bra. Men men den som itne röstar har heller ingen talan. FÖr röstar gör jag inte. SVT ska inte ha mina pengar. Gillar fortfarande inte nya upplägget, det är fortfarande förvirrat med var den sk internationella juryn har för inverkan. Men det återstår att se. Även om vi inte tittade mycket hann jag med att se Fidde och hans gröna tröja. Coolt att jag fick se honom även om jag bara såg ca tio minuter av hela programmet. Hade väl på känn att  han skulle visas i en kameraåkning över publiken just då. Hehehehehe

Är kvar i Katrineholm hos min kompis E, och vi ska kolla på Bolt och slappa i soffan hela dagen. Får se när jag rör mig hemåt. Hoppas bara att de hinner ploga alla vägar innan jag åker hem... har ju kommit massvis med snö här under natten så jag  är väldigt glad över att vi redan bestämt att ajg skulle sova över här. Aldrig att jag hade kört hem inatt... Får hålla tummen för att väglaget är bättre när jag kör hem senare i eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe ja o du kommer säkerligen se mig i norrköping me då vi har samma platser =)



pussis

2009-02-22 @ 13:30:06
Postat av: broder

jaha.. då tackar vi sysster yster för att hon var så snäll och hörde av sig till sin kära broder när hon var i katrineholm en hel helg.... snyfft.... hehe nee jag var inte hemma var på kryssning men nästa gång får du höra av dig för jag har flyttat nu oxå... kram världens bästa sysster å hälsa hem kram kram kram kram

2009-02-26 @ 01:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0