Alla hjärtans dag och melodifestivalen

Ja idag är det en dag då man ska älska alla och visade för varje individ. Inte för att jag är emot alla hjärtans dag egentligen med tycker att hela grejen förlorar sin trovärdighet när alla gör det på en och samma dag. Jag instämmer med en person som ringde in till Rix Fm härom kvällen. En ros eller en present eller orden "jag älskar dig" betyder mer och blir mer uppskattade om de kommer någon annan dag än just på alla hjärtans dag. Det var lite oroväckande att höra en tjej säga att den dagen behövs för annars glömmer hon bort det. De jag håller nära mitt hjärta är inga personer jag glömmer bort, och att visa att jag bryr mig är något jag försöker göra varje dag... Visst jag träffar ju inte alla och pratar inte med alla varje dag, men trots det vet jag att mina vänner och min familj vet att jag bryr mig och att jag alltid finns här ett telefonsamtal ifrån dem. Jag behöver inte en dag som alla hjärtans dag för att visa det för dem. Men visst det är väl mysigt att laga en mysig middag och gosa lite extra i soffan framför en film, men det är inte ett måste enligt mig. Utan det känns bättre om det bara kommer som det kommer och inte rå planeras.




Ja det är ju denna Melodifestival ikväll med... vet ärligt talat inte om jag kommer att se skiten. SVT har verkligen förstört hela konceptet. Vart har melodifestivalen tagit vägen. Jag saknar den melodifestival som var när jag var liten. Då var det något speciellt att kolla på. Jag tyckte det blev lite för mycket när de började med delfinaler men årets koncept är ju bara helt sjukt. Visst det är nytt och förändringar tar tid innan det gillas, men jag tror inte jag kommer gilla upplägget alls, någonsin. Låtarna och musiken försvinner i stressen och kaoset med att rösta. Man röstar på artisten och inte på låten... vilket SVT alltid sagt att det ska vara tvärtom... men det löser dom med att sätta text och musik skrivarna i publiken och visar dem inte ens i tv rutan under sändningen... ja då blir ju verkligen fokus på låten och itne artisten... eller... Ja ja jag får väl se om jag ser på det ikväll...rösta kommer jag garanterat inte göra. SVT är inte värda mina pengar!!!

Jag vill passa på att önska er alla en trevlig och mysig alla hjärtans dag (eller egentligen en trevlig och mysig lördag) och jag hoppas att ni vet att jag bryr mig och älskar er lika mycket idag som jag gjorde igår!!!!

Kommentarer
Postat av: Fidde

ja jag vet, men vi har fått godkänt av min vfu vägledare att läsa för tvåorna hon trodde de kunde väcka många intressanta tankar. Lili o sussie till globen =)

Puss

2009-02-14 @ 12:16:35
URL: http://fiddesxtravaganzaresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0