Nytt

Mycket blir nytt just nu... kommer börja på nytt jobb den 7 januari.. här i Norrköping.. slipper därmed pendla. Har dubböa känslor kring att byta jobb, men inser ju att det kommer bli skönt att slippa pendla. Kommer dock sakna Saltkråkan... får hoppas att schemat tillåter en visit där framöver... Det är en nyöppning jag ska börja på så vi kommer ha en heldel att göra... de jag ska börja jobba med verkar helsköna... ska bli kul att lära känna dem och se hur deras tankar är kring hur verksamheten ska utformas... ett plus är att jag får samma lön som i katrinehom vilket egentligen betyder att jag får löneförhöjning då jag slipper bensinkostnaderna... sedan får jag ca 5 timmar mer fritid i veckan..vilket är hus mycket som helst egentligen....

Det andra som är nytt är att vi kommer flytta.. dock inte förrän 1april... vi har äntligen fått ett radhus i det området vi vill.. dock behövs det lite renovering innan vi flyttar in.. det är egentligen inflytt den 1 mars.. men då vi anser att badrummet nere (pga av svart mögel och gamla våtrumstapeter som inte håller tätt), badrummet uppe (det nyrenoverade badrummet behöver få nya fogar mellan kaklet så att det inte uppstår nya vattenläckor) och en vägg i köket behövs renoveras.. sedan önskar vi att alla rum blir omtapetserade (de som bor där nu har bara smetat på vit färg utan att bry sig om underarbetet) och att spaljen mellan kök och vardagsrum kommer upp igen eller iallafall en halvvägg eller något i den stilen... sedan är det lite annat smått och gott... men bara de tre stora sakerna ordnas kan man ta resten efterhand...fastighetskötaren är på semester så vi får avvakta tills hon kommer tillbaka ang hur det blir.. för vi vill ha lägenheten om bara de tre stora sakerna åtgärdas...

Annars vet jag inte om det skett något mer nytt....men det är två stora och bra saker som sker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0